Sommarkonsert i bersån och konstutställning

Sommarkonsert i besån och konstutställning

Konstnären Martina Uthardt från Malax ställer ut sina tavlor med abstrakta blom- och naturmotiv i akryl. Hon är ofta med på nationella och internationella utställningar, representerad av galleriet Insel Island i Kalifornien. Martina säger att hon vill fånga skönheten och glädjen i livet.Hon har också ett system med lånetavlor och trösteaskar. Läs mera om Martina Uthardt på Instagram martinauthardt eller på hennes hemsida www.martina-uthardt.com

Välkommen på vernissage 11.6.2024 kl 17.00 i Korsnäs Prästgårdsmuseum, Kyrkobyvägen 32, Korsnäs. Kaffeservering.

Utställningen är öppen till och med 11.8.2024.

Sommarkonsert vid vernissagen kl 17.00 med musikgruppen I Fäälan

I musikgruppen I Fäälan spelar Mats Granfors på fiol, Kenneth Nordman på fiol samt nyckelharpa och Tom Forsman på gitarr. Musikerna har sina rötter i den sydösterbottniska folkmusiktraditionen. Gruppen skriver också ny musik med traditionella influenser. Folkmusiktrion bildades år 2020 och har sedan dess spelat på olika festivaler och konsertställen. En ny skiva med I Fäälan lanserades år 2023. I Fäälan spelar förutom egen nyskriven musik även traditionell musik från Österbotten, speciellt från Sydösterbotten. Den traditionella musiken bygger på musik från 1700 – talet såsom polskor och menuetter. Gruppen uppträder med sång och musik vid öppnandet av vernissagen kl 17.00.